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Que es contraste
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que es contraste

Disponible en: Ģ3.ĝunne S, Sheffield D, Chilcot J. Nursing therapeutics: Teaching student nurses care, compassion and empathy. 21st Century challenges faced by nursing faculty in educating for compassionate practice: Embodied interpretation of phenomenological data. Practical compassions: repertoires of practice and compassion talk in acute mental healthcare. Disponible en:Ģ0.ěrown B, Crawford P, Gilbert P, Gilbert J, Gale C. Escola Superior de Enfermagem do Porto 2014. A compaixão entre enfermeiros em saúde infantil e pediatria: análise do conceito. The colours and contours of compassion: A systematic review of the perspectives of compassion among ethnically diverse patients and healthcare providers. A concept analysis of compassionate midwifery. Process of translation and adaptation of instruments. Exploring Nurses Meaning and Experiences of Compassion: An International Online Survey Involving 15 Countries. Papadopoulos I, Taylor G, Ali S, Aagard M, Akman O, Alpers L-M, et al. Disponible en: ġ3.Ĝrawford P, Brown B, Kvangarsnes M, Gilbert P. Delivering compassionate care: The enablers and barriers.

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Disponible en: ġ2.Ĝhristiansen A, O’Brien M, Kirton J, Zubairu K, Bray L. Learning the requirements for compassionate practice: student vulnerability and courage. How does it really feel to be in my shoes? Patients’ experiences of compassion within nursing care and their perceptions of developing compassionate nurses. International study on nurses’ views and experiences of compassion. Papadopoulos I, Zorba A, Koulouglioti C, Ali S, Aagard M, Akman O, et al. Compassion: an evolutionary analysis and empirical review. What is Compassion and How Can We Measure it? A Review of Definitions and Measures. Strauss C, Taylor BL, Gu J, Kuyken W, Baer R, Jones F, et al. Compassion: a scoping review of the healthcare literature. Sinclair S, Norris JM, Mcconnell SJ, Chochinov HM, Hack TF, Hagen N a, et al. Compassion in Health Care: An Empirical Model. Sinclair S, McClement S, Raffin-Bouchal S, Hack TF, Hagen NA, McConnell S, et al. Introducing compassion into the education of health care professionals can Schwartz Rounds help? J Compassionate Health Care. Disponible en:ģ.ěarker R, Cornwell J, Gishen F.

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Measuring compassion in nurses and other healthcare professionals: An integrative review. Building compassion literacy: Enabling care in primary health care nursing. Se hacen evidentes algunas variaciones culturales de la compasión y formas de promoverla en un ejercicio profesional cada vez más transcultural.ġ.ěurridge LH, Winch S, Kay M, Henderson A. Sin embargo, emerge la naturaleza consciente e intencional de la compasión y el esfuerzo de enfermería por desarrollarla en cinco componentes: particularizar, invertir tiempo, estar presente, ir más allá y la defensa/abogacia.

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Perciben compasión de sus pacientes (84,7%), escasa compasión entre colegas (14,3%) y casi nula compasión por parte de los gerentes (1%). Los relatos de Colombia revelan barreras sociopolíticos, organizacionales y educativos para la atención compasiva. Piensan que la compasión puede ser enseñada (64,1%) pero no es impartida (45,1%) y es influenciada por la experiencia personal (38,2%) y los valores culturales (37,3%). La muestra colombiana contó con 83,5% docentes y eligieron la definición de compasión como la “conciencia profunda de sufrimiento de los otros y el deseo de aliviar ese sufrimiento” (84,3%). Datos cuantitativos colombianos fueron analizados en Excel y los cualitativos en el programa Nvivo con análisis temático y consenso entre investigadores. El estudio transversal exploratorio con survey internacional online con 10 preguntas (abiertas y cerradas), contó con 1323 enfermeras, 103 fueron de Colombia. Se exploraron puntos de vista y experiencias sobre compasión en la práctica de enfermeras colombianas y contrasta con los otros 14 países participantes del estudio internacional online.














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